reklama

Trnavská mestská veža z papiera (1:200)

Kráľovské mesto Trnava je ako na dlani. Pre človeka zvyknutého na pohľad hôr nie je jednoduché zvyknúť si na neustály pohľad "zdola", nemať možnosť niekde vystúpiť a poobzerať si okolitú krajinu z vtáčej perspektívy. Aj to bola jedna z motivácií postaviť si zmenšený model dominanty mesta Trnava. Pred rokom sa začal rodiť prvý papierový model z Trnavy v mierke 1:200

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Trnavská mestská veža (1:200) juraig 02 - 02/10
Trnavská mestská veža (1:200) juraig 02 - 02/10 

Zmotivovaný prvým vydareným modelom som zatúžil po Trnavskej mestskej veži. Bolo mi jasné, že merať vežu ako rodinný dom neprichádza do úvahy. I keď došlo aj na osobné merania... Ale pekne poporiadku. Keďže som chcel, aby bol model čo najvernejší, potreboval som presné údaje. Informácia, že veža meria 58 m je milá, ale mne pri vyhotovení modelu nepostačujúca. Cesty viedli na Mestský pamiatkový úrad v Trnave, kde sú veľmi milí a ústretoví ľudia. Nasledovala štúdia archívnych materiálov a zameraní. Spomínam si, že pôvodne som chcel materiály k Bernolákovej bráne, mestskú vežu som chcel riešiť po ďalších skúsenstiach s tvorbou papierových vystrihovačiek. Hádam raz aj na tú Bránu dôjde. Nasledovala mravenčia práca v PC, fotodokumentácia objektu, skúmanie veže z každej strany. Koncom júna bola hotová "biela verzia" a učiteľská dovolenka mohla začať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
TT veža - biela
TT veža - biela 

Letné prázdniny som strávil kreslením modelu. "Po vežu" to bola hračka - nakresliť pár kociek a okienok. Vypočítanie dielov vežičky – cibuľky bola pre mňa nočná mora. Nanovo som počas letných prázdnin maturoval z matematiky. Prvá farebná verzia zo septembra mala ešte hranatú vežičku. Pomedzi to sa utváral malý tím nadšencov vystrihovačiek, ktorý má na svedomí vydanú verziu modelu. Betatester s krycím menom Závislák zlepil v septembri prvú farebnú verziu. Model vyzeral skvele. Už stačilo "len dotiahnuť" pár grafických detailov.

betaverzia veže
betaverzia veže 

Najviac kritiky si odniesla vežička. Jeden víkend som sa vrátil k nákresom a vežičku som "zaoblil". Žiaľ, na nové zlepenie nezostal čas, takže na obálke modelu je vežička ešte hranatá, kým vnútri si modelár nájde diely na zlepenie vežičky oblej. Model bol vydaný začiatkom decembra v náklade 500 ks.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
cibuľka
cibuľka 
veža bez zábradlia
veža bez zábradlia 

K dokonalosti papierovej veže chýbal už len krôčik. Papierové nepriehľadné zábradlie nahradilo zábradlie pálené laserom.

laserom pálené zábradlie
laserom pálené zábradlie 

Ako povedal jeden užívateľ z fóra papermodelers.sk: "To sú tie detaily, ktoré robia zo skladačky model." Laserom pálené zábradlie nie je súčasťou pôvodného nákladu. Ak bude nejaké "možno" a "raz", objaví sa niekedy v druhej dotlači modelu.

V súčasnosti prebieha tvorba na ďalších modeloch kráľovského mesta. Žeby z toho bola raz MPR a lá Trnava? Hotový model si budete môcť pozrieť aj pri návšteve trnavskej veže.

Juraj Gonšor

Juraj Gonšor

Bloger 
  • Počet článkov:  86
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vyštudovaný učiteľ:-) So záujmom o literatúru, hudbu, film... Zoznam autorových rubrík:  hudbav školepoézia a prózaliteratúranáboženstvozaujímavé doskyľudiaautorské modely

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu